Saturday 14 April 2012

Air Terjun Chamang, Jerantut

 Ni waktu tengah hari, so takde orang sangat.. petang2 baru ramai..belakang saya tu baru air terjun..kiri tu tempat tukar baju n toilet..kanan ada gerai2 makanan..
Cantik kan? siap ada tangga lagi.. sebenarnya ada jambatan gantung tapi tak terambil pic dekat lak.. kalau tengok betul2 hujung tu ada la jambatan gantung untuk cross sungai ni.. pakcik tu cakap jangan goyang2 sebab nanti cepat putus tali tu~
Ni la main air terjunnya.. Okay, nice.. saya tak pernah tengok air terjun lebih cantik daripada ni.. well actually semua air terjun pun cantik..huu..lagi cantik kalau takde orang n ley tukar baju kat tepi tu gak macam kat Perak ritu..haha
 Yang special sikit compare air terjun lain adelah pasir pantai tu! Siap boleh buat istana pasir kot! hee..
Saya cross jambatan tu n amek pic daripada sebelah sini lak. View depan / kiri daripada batu2 tempat saya duduk. Ada banyak batu. Kat hujung tu awak ley nampak papan tanda jumlah kematian yang berlaku kat situ. AMARAN. Tempat ni bahaya sebab pasir dia mudah jerlus. Means awak gerak sikit je dah dalam. Sebab tu la lam pic ni awak tak nampak orang mandi kat tengah2, semua mandi kat tepi. Nak cross air terjun ni kene berenang taw tak sebab dalam. Maybe sebab tu dia buat jambatan kot. Yang 3 orang kat hujung tu molep je duduk tu sume dak uni saya..haha
 View sebelah kanan / belakang lak. Banyaknya batu! huhu ^_^
Saya tak mandi pun sebab tak nak penat. If terlalu penat nanti saya pening. But I wish to go here with you later. With Luhan and without Luhan..haha.. nanti nak kena jaga dia, leceh sikit..haha..

No comments:

Post a Comment